1. třída |
Co u vašeho dítěte podporujeme: - Rozvoj základních kulturně společenských postojů, návyků a dovedností dítěte, rozvoj schopnosti projevovat se autenticky, chovat se autonomně, prosociálně a aktivně se přizpůsobovat společenskému prostředí a zvládat jeho změny |
PONDĚLÍ |
Pohádky z Večerníčku - Pouštíme si znělku z Večerníčku – kdo se kouká na Večerníček? - Jaká je vaše oblíbená pohádka a proč? - Využití obrázkových karet – hledání správných dvojic - Hrajeme si pohádky dle zájmu dětí, hry v kostýmech, - Hry s maňásky, loutkové divadlo |
ÚTERÝ |
Návštěva knihovny v Mníšku pod Brdy - Výprava na autobus – opakujeme pravidla bezpečného a slušného chování při cestování autobusem. - S dětmi navštívíme městskou knihovnu v Mníšku pod Brdy - Exkurze – poprvé ve školce + čtení pohádek za pomoci maňásků - Pobyt v zámeckých zahradách, následný návrat do školky |
STŘEDA |
Hrajeme si divadlo - Oblíbené pohádky, vyprávění dějů - Pohádka o červené řepě – povídání o hlavních rolích: (jak se dříve žilo a kdo měl jakou funkci v rodině. hrajeme si divadlo, tvoříme kulisy, logopedická říkanka - Pohádkové tvoření – skládání pohádkových postav
|
ČTVRTEK |
Tvořivá dílna - Děti si dle zájmu mohou vybrat na určitém stanovišti jakou pohádkovou bytost si vytvoří – je možná i spolupráce - Práce s netradičními materiály, zkoušíme práci s provázky, knoflíky, lepení, stříhání, nanášení třpytek - Počítání trpaslíků – počítám od 1–5.ti. Srovnávání podle velikosti, smyslové hry
|
PÁTEK |
Hudební výchova - Dechové cvičení s pírky a papírovými kuličkami, rytmizace - Trénujeme vánoční písničky - Pohádková lokomoční dráha – obratnost: chůze po zvýšené, zúžené ploše, strachový tunel, válení sudů - Převaly z polohy leh, změny poloh, lezení ve vzporu klečmo
Hodnocení týdne
|
2. třída TÝDENNÍ PLÁN: 21.10. – 25.10. 2024
TÉMA: Co nám dělá radost – DRAČÍ HRÁTKY
Co u vašeho dítěte podporujeme:
- Vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
Co dětem NABÍZÍME, tj. ,,učivo“
PONDĚLÍ NENÍ DRAK JAKO DRAK
⦁ Význam slova drak v jiných souvislostech
⦁ Homonyma – drak papírový x pohádková saň
⦁ Didaktická hra v prostoru – hledání obrázků, které pojmenujeme jedním slovem
PAPÍROVÝ DRAK
⦁ Motivační pohádka
⦁ Poslech čteného příběhu
⦁ Činnosti s textem
⦁ Rozvíjení koncentrace dětí, schopnost porozumět slyšenému, rozvoj kolektivního myšlení
ÚTERÝ ZPÍVÁNÍ S VERUNKOU
⦁ „VYLETĚL SI PYŠNÝ DRAK“, naučení krátkého textu, rytmizace
⦁ Vyjadřovat se zpěvem, rozvoj řečových dovedností
BAREVNÉ OCÁSKY
⦁ Didaktická hra – využití barevných PET víček a geometrických tvarů
⦁ Práce ve skupinkách
⦁ Kombinace barev a tvarů – důraz na správné střídání
⦁ Procvičování geometrických tvarů a matematické posloupnosti
STŘEDA LOKOMOČNÍ DRÁHA - zdolávání překážek, hrubá motorika
POHÁDKOVÝ DRAK
⦁ Ztvárnění pohádkového draka
⦁ Obtisk ruky, dokreslování detailů
⦁ Upevňování správného úchopu tužky, rozvoj dětské fantazie
ČTVRTEK DRAČÍ MAMINKA
⦁ Výtvarná činnost
⦁ Stříhání, lepení, skládání, navlékání korálků, dokreslování detailů
DRACI – naučení krátké říkanky
⦁ Pohybové ztvárnění
⦁ Koordinace řeči a pohybu
PÁTEK CVIČÍME S DRÁČKEM
⦁ Cvičení se šátky
⦁ Využití tělocvičeného náčiní – lokomoční dráha – rozvíjení fyzické zdatnosti, pohybovat se bezpečně ve skupině dětí
DRAČÍ OCÁSKY
⦁ Namotávání dráčka na provázku – závodění ve dvojicích
⦁ Porovnávání délky ocásku – rozvíjení schopnosti řešit kognitivní činnosti, osvojení pojmu – delší, kratší, nejdelší, nejkratší…