1. třída

listecek logo.pngTÝDENNÍ PLÁN: 21. - 25.10.2024
TÉMA: JÁ A KAMARÁDI: Z pohádky do pohádky

Co u vašeho dítěte podporujeme:

-          Rozvoj základních kulturně společenských postojů, návyků a dovedností dítěte, rozvoj schopnosti projevovat se autenticky, chovat se autonomně, prosociálně a aktivně se přizpůsobovat společenskému prostředí a zvládat jeho změny
Co dětem NABÍZÍME, tj.,,učivo“

PONDĚLÍ

Pohádky z Večerníčku

-          Pouštíme si znělku z Večerníčku – kdo se kouká na Večerníček?

-           Jaká je vaše oblíbená pohádka a proč?

-          Využití obrázkových karet – hledání správných dvojic

-          Hrajeme si pohádky dle zájmu dětí, hry v kostýmech,

-          Hry s maňásky, loutkové divadlo

ÚTERÝ

Návštěva knihovny v Mníšku pod Brdy

-          Výprava na autobus – opakujeme pravidla bezpečného a slušného chování při cestování autobusem.

-          S dětmi navštívíme městskou knihovnu v Mníšku pod Brdy

-          Exkurze – poprvé ve školce + čtení pohádek za pomoci maňásků

-          Pobyt v zámeckých zahradách, následný návrat do školky

STŘEDA

Hrajeme si divadlo

-          Oblíbené pohádky, vyprávění dějů

-          Pohádka o červené řepě – povídání o hlavních rolích: (jak se dříve žilo a kdo měl jakou funkci v rodině.

hrajeme si divadlo, tvoříme kulisy, logopedická říkanka

-          Pohádkové tvoření – skládání pohádkových postav

 

ČTVRTEK

Tvořivá dílna

-          Děti si dle zájmu mohou vybrat na určitém stanovišti

jakou pohádkovou bytost si vytvoří – je možná i spolupráce

-          Práce s netradičními materiály, zkoušíme práci s provázky, knoflíky, lepení, stříhání, nanášení třpytek

-          Počítání trpaslíků – počítám od 1–5.ti. Srovnávání podle velikosti, smyslové hry

               

PÁTEK

Hudební výchova

-          Dechové cvičení s pírky a papírovými kuličkami, rytmizace

-          Trénujeme vánoční písničky

-          Pohádková lokomoční dráha – obratnost: chůze po zvýšené, zúžené ploše, strachový tunel, válení sudů

-          Převaly z polohy leh, změny poloh, lezení ve vzporu klečmo

 

Hodnocení týdne

 

 
 
 
 
 
                 2. třída TÝDENNÍ PLÁN:  21.10. – 25.10. 2024
TÉMA: Co nám dělá radost – DRAČÍ HRÁTKY 
Co u vašeho dítěte podporujeme:
- Vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
 
Co dětem NABÍZÍME, tj. ,,učivo“
 
PONDĚLÍ NENÍ DRAK JAKO DRAK
Význam slova drak v jiných souvislostech 
Homonyma – drak papírový x pohádková saň 
Didaktická hra v prostoru – hledání obrázků, které pojmenujeme jedním slovem
PAPÍROVÝ DRAK
Motivační pohádka 
Poslech čteného příběhu
Činnosti s textem
Rozvíjení koncentrace dětí, schopnost porozumět slyšenému, rozvoj kolektivního myšlení 
ÚTERÝ ZPÍVÁNÍ S VERUNKOU 
„VYLETĚL SI PYŠNÝ DRAK“, naučení krátkého textu, rytmizace
Vyjadřovat se zpěvem, rozvoj řečových dovedností
BAREVNÉ OCÁSKY 
Didaktická hra – využití barevných PET víček a geometrických tvarů
Práce ve skupinkách 
Kombinace barev a tvarů – důraz na správné střídání
Procvičování geometrických tvarů a matematické posloupnosti 
STŘEDA LOKOMOČNÍ DRÁHA - zdolávání překážek, hrubá motorika
POHÁDKOVÝ DRAK
Ztvárnění pohádkového draka
Obtisk ruky, dokreslování detailů 
Upevňování správného úchopu tužky, rozvoj dětské fantazie 
ČTVRTEK DRAČÍ MAMINKA 
Výtvarná činnost 
Stříhání, lepení, skládání, navlékání korálků, dokreslování detailů 
DRACI – naučení krátké říkanky
Pohybové ztvárnění 
Koordinace řeči a pohybu 
PÁTEK CVIČÍME S DRÁČKEM 
Cvičení se šátky
Využití tělocvičeného náčiní – lokomoční dráha – rozvíjení fyzické zdatnosti, pohybovat se bezpečně ve skupině dětí
DRAČÍ OCÁSKY
Namotávání dráčka na provázku – závodění ve dvojicích
Porovnávání délky ocásku – rozvíjení schopnosti řešit kognitivní činnosti, osvojení pojmu – delší, kratší, nejdelší, nejkratší…
 
 
 
 
 
 
                 2. třída TÝDENNÍ PLÁN:  21.10. – 25.10. 2024
TÉMA: Co nám dělá radost – DRAČÍ HRÁTKY 
Co u vašeho dítěte podporujeme:
- Vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
 
Co dětem NABÍZÍME, tj. ,,učivo“
 
PONDĚLÍ NENÍ DRAK JAKO DRAK
Význam slova drak v jiných souvislostech 
Homonyma – drak papírový x pohádková saň 
Didaktická hra v prostoru – hledání obrázků, které pojmenujeme jedním slovem
PAPÍROVÝ DRAK
Motivační pohádka 
Poslech čteného příběhu
Činnosti s textem
Rozvíjení koncentrace dětí, schopnost porozumět slyšenému, rozvoj kolektivního myšlení 
ÚTERÝ ZPÍVÁNÍ S VERUNKOU 
„VYLETĚL SI PYŠNÝ DRAK“, naučení krátkého textu, rytmizace
Vyjadřovat se zpěvem, rozvoj řečových dovedností
BAREVNÉ OCÁSKY 
Didaktická hra – využití barevných PET víček a geometrických tvarů
Práce ve skupinkách 
Kombinace barev a tvarů – důraz na správné střídání
Procvičování geometrických tvarů a matematické posloupnosti 
STŘEDA LOKOMOČNÍ DRÁHA - zdolávání překážek, hrubá motorika
POHÁDKOVÝ DRAK
Ztvárnění pohádkového draka
Obtisk ruky, dokreslování detailů 
Upevňování správného úchopu tužky, rozvoj dětské fantazie 
ČTVRTEK DRAČÍ MAMINKA 
Výtvarná činnost 
Stříhání, lepení, skládání, navlékání korálků, dokreslování detailů 
DRACI – naučení krátké říkanky
Pohybové ztvárnění 
Koordinace řeči a pohybu 
PÁTEK CVIČÍME S DRÁČKEM 
Cvičení se šátky
Využití tělocvičeného náčiní – lokomoční dráha – rozvíjení fyzické zdatnosti, pohybovat se bezpečně ve skupině dětí
DRAČÍ OCÁSKY
Namotávání dráčka na provázku – závodění ve dvojicích
Porovnávání délky ocásku – rozvíjení schopnosti řešit kognitivní činnosti, osvojení pojmu – delší, kratší, nejdelší, nejkratší…
 
v

 

 

 

 

 

                 2. třída TÝDENNÍ PLÁN:  21.10. – 25.10. 2024

TÉMA: Co nám dělá radost – DRAČÍ HRÁTKY 

Co u vašeho dítěte podporujeme:

- Vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách

 

Co dětem NABÍZÍME, tj. ,,učivo“

 

PONDĚLÍ NENÍ DRAK JAKO DRAK

Význam slova drak v jiných souvislostech 

Homonyma – drak papírový x pohádková saň 

Didaktická hra v prostoru – hledání obrázků, které pojmenujeme jedním slovem

PAPÍROVÝ DRAK

Motivační pohádka 

Poslech čteného příběhu

Činnosti s textem

Rozvíjení koncentrace dětí, schopnost porozumět slyšenému, rozvoj kolektivního myšlení 

ÚTERÝ ZPÍVÁNÍ S VERUNKOU 

„VYLETĚL SI PYŠNÝ DRAK“, naučení krátkého textu, rytmizace

Vyjadřovat se zpěvem, rozvoj řečových dovedností

BAREVNÉ OCÁSKY 

Didaktická hra – využití barevných PET víček a geometrických tvarů

Práce ve skupinkách 

Kombinace barev a tvarů – důraz na správné střídání

Procvičování geometrických tvarů a matematické posloupnosti 

STŘEDA LOKOMOČNÍ DRÁHA - zdolávání překážek, hrubá motorika

POHÁDKOVÝ DRAK

Ztvárnění pohádkového draka

Obtisk ruky, dokreslování detailů 

Upevňování správného úchopu tužky, rozvoj dětské fantazie 

ČTVRTEK DRAČÍ MAMINKA 

Výtvarná činnost 

Stříhání, lepení, skládání, navlékání korálků, dokreslování detailů 

DRACI – naučení krátké říkanky

Pohybové ztvárnění 

Koordinace řeči a pohybu 

PÁTEK CVIČÍME S DRÁČKEM 

Cvičení se šátky

Využití tělocvičeného náčiní – lokomoční dráha – rozvíjení fyzické zdatnosti, pohybovat se bezpečně ve skupině dětí

DRAČÍ OCÁSKY

Namotávání dráčka na provázku – závodění ve dvojicích

Porovnávání délky ocásku – rozvíjení schopnosti řešit kognitivní činnosti, osvojení pojmu – delší, kratší, nejdelší, nejkratší…